Abdullah Gül Üniversitesi (AGÜ) Endüstri Mühendisliği öğrencileri, hayata geçirdikleri ve lise öğrencilerine mentörlük yaptıkları, “Fikrim Geldi” projesi, final sunumu ve sertifika töreni ile sona erdi.
Proje, Yöneylem Araştırması Kulübü Öğrencileri tarafından, AGÜ IEEE Kulübü’nün de destekleriyle Kayseri’deki lise öğrencilerine girişimciliği öğretmek amacıyla hazırlandı.
Proje kapsamında Yöneylem Araştırması Kulübü Öğrencileri, belirledikleri Kayseri’den 5 okuldan öğrencileri Sümer Kampüsü’ne davet ederek, onlara girişimcilik, inovasyon ve bireysel öğrenme konularında eğitim verdi.
Haftada 6 saat olmak üzere 4 hafta süren eğitimlerde lise öğrencilerine iş modelleri, proje yazma, sunum teknikleri ve bireysel öğrenme yöntemleri konularında bilgiler verildi. Proje kapsamında çeşitli çalıştaylar yapılarak bu çalıştaylara özel sektörden girişimciler ve akademisyenler konuşmacı olarak katıldı.
Projeye yararlanıcı olarak Kayseri’nin başarılı okullarından Ahmet Eren, Nuh Mehmet Küçükçalık ve Sami Yangın Anadolu Liseleri ile Kilim Sosyal Bilimler Lisesi ve İSTEM Koleji’nden katılan toplam 27 öğrenci katılarak, 9 AGÜ öğrencisinden mentörlük desteği aldı.
Proje, lise öğrencilerinin eğitimlerden sonra, final sunumu ve sertifika töreni ile sona erdi.
Final sunumunda jüri üyeleri şu isimlerden oluştu:
İbrahim Akgün (Endüstri Mühendisliği Bölüm Başkanı)
Gökmen Kara (Boyteks Genel Müdür Yardımcısı ve Boydak Dış Ticaret Müdürü
Hüseyin Naci Oyman (Boytaş İnsan Kaynakları ve Geliştirme Şefi
Ahmet Soran – Bilgisayar Mühendisliği Öğretim Üyesi
Zeynep Tuğçe Çiftçibaşı GÜÇ – Gençlik Fabrikası Koordinatörü
Gülay Yalçın – Bilgisayar Mühendisliği Öğretim Üyesi
Selçuk Gören – Kulüp Danışmanı ve Endüstri Mühendisliği Öğretim Üyesi
Birinci olan takım “Takım 2” olurken, birinci olan iş fikri ise “Sporise” oldu.
Takımlar, şu konularda iş fikirleri geliştirdi:
Takım 1 (Wattsun): Dünyadaki temiz içme suyu sorununa çözüm bulmak amacıyla güneş enerjisini ve mebranları kullanmayı düşündükleri bir proje geliştirdiler.
Takım 2 (Sporise): Sporla uğraşan bireyleri, profesyonelleri, diyetisyenleri ve spor mağazalarını bir araya getiren bir sosyal medya platformu tasarladılar ve sporun yayılmasını amaçladılar.
Takım 3 (DFS): Genç nüfusu sosyalleştirmeyi ve keşfettirmeyi amaçlayan bir oyun tasarladılar.
Takım 4 (Nisarf): Kendi parfümüzü yapabildiğiniz bir makine tasarımı yaptılar. Herkesin evinde basitçe istediği kokularla parfüm yapabilmesini amaçladılar.
Takım 5 (3Deco): İnternetten alınmak istenilen ürünün alınmadan önce dekoratif olarak akıllı telefonlar yardımıyla sanal ve 3 boyutlu olarak denenebileceği bir uygulama tasarladılar. Dekor alışverişlerindeki kararsızlıklar, dekorun ilgili mekâna uyumu gibi konulara çözüm aradılar.