DUYURULAR

02.10.2024 - Staj Rapor ve Sunum Teslimleri / Submission of Internship Reports and Presentations

English Below!

Değerli öğrenciler,

Zorunlu yaz stajı rapor ve sunum son teslim tarihi 14 Ekim Pazartesi saat 23.59 olarak belirlenmiştir.

Lütfen staj raporu ve sunumu için hazırlanan değerlendirme puanlama cetvelini dikkatlice inceleyiniz, bu cetvel her iki bileşen için beklentileri açıklamaktadır.

Ayrıca, rapor ve sunum videosunu aşağıda verilen form bağlantısını kullanarak yüklemeniz gerektiğini unutmayınız. Sunum videosunu hem ilgili forma hem de YouTube ortamına yüklemeniz gerekmektedir. Tüm değerlendirmeler elektronik olarak yapılacaktır, bu sebeple lütfen staj raporunun basılı bir kopyasını getirmeyiniz.

Sunum videoları için 6 dakikalık süre sınırı bulunmaktadır. Bu süreye titizlikle uymanız gerekmektedir, 6 dakikayı aşan videolardan puan kesintisi yapılacağını biliniz.

Başarılar!

Form Bağlantısı: https://forms.office.com/r/p56bzMFQPJ

Staj Program Kılavuzu ve Puanlama Cetveli: https://ie.agu.edu.tr/uploads/files/IE%20Internship%20Program%20Guide.pdf 

 

Dear students,

The deadline for submission of the compulsory summer internship report and presentation is Monday, October 14th at 23:59.

Please carefully review the evaluation rubric for the internship report and presentation, which explains the expectations for both components.

Also, please note that you need to upload the report and presentation video using the form link provided below. The presentation video should be uploaded both on the form and on YouTube. All evaluations will be done electronically, so please do NOT bring a hard copy of the internship report.

There is a 6-minute time limit for presentation videos. You must strictly adhere to this time limit, please be aware that videos exceeding 6 minutes will be deducted points.

Good luck!

Form Link: https://forms.office.com/r/p56bzMFQPJ

Internship Program Guide and Rubric: https://ie.agu.edu.tr/uploads/files/IE%20Internship%20Program%20Guide.pdf 


01.07.2024 - Mezuniyet Töreni Hakkında / About the Graduation Ceremony

English Below!

Değerli öğrenciler,

27 Temmuz 2024 tarihinde yapılması planlanan mezuniyet törenine en geç "2025 Güz Dönemi"nde mezun olabilecek öğrencilerimiz katılabileceklerdir. Bu kapsamda, katılacak öğrencilerin sami.kaya@agu.edu.tr ve ibrahim.gulbahar@agu.edu.tr adreslerine e-posta göndermeleri önem arz etmektedir. Katılacak öğrencilerin cübbelerini yarından itibaren mühendislik fakültesinden Serkan Karagöz Bey'den almaları gerekmektedir. 

Dear students,

Students who can graduate in the "2025 Fall Semester" at the latest will be able to attend the graduation ceremony planned to be held on July 27, 2024. In this regard, participating students must send an e-mail to sami.kaya@agu.edu.tr and ibrahim.gulbahar@agu.edu.tr. Participating students must pick up their robes from Mr. Serkan Karagöz from the engineering faculty starting tomorrow.


27.06.2024 - Mezun Durumundaki Öğrencilerin Dikkatine / Attention to Graduate Students

English Below!

Arkadaşlar merhaba,

Mezuniyet durumunda olan öğrencilerin acil olarak https://ie.agu.edu.tr/formlar linkindeki mezuniyet dilekçesini doldurarak, sis üzerinden alacağınız müfredat durum belgesi ve transkript ile birlikte Fulya hanıma iletmesi gerekmektedir. Aksi takdirde mezuniyet işlemleriniz başlamayacaktır.

Dear all,

Students who are about to graduate urgently need to fill out the graduation petition form at the link   https://ie.agu.edu.tr/formlar (mezuniyet dilekcesi) and submit it to Fulya Hanim along with the curriculum status document  (mufredat durum) and transcript you will obtain from the system (sis.agu.edu.tr) Otherwise, your graduation process will not start.


26.06.2024 - Yaz Okulunda Açılacak Olan Staj Dersleri / Internship Courses Offered in Summer School

English Below!

Değerli arkadaşlar, 

Bildiğiniz gibi bitirme projesi için belirlediğimiz 160 akts ön koşulu bulunmaktadır. İlgili kurgu, staj derslerinden gelecek olan kredileri dahil etmeden yapılmıştır. Yaz döneminde, mezun durumunda olan öğrenciler için açılan staj derslerine önceki sınıflardan kaydolmayı engelleyen bir düzenlememiz an itibariyle olmadığı için kredi eksiğinizi, staj derslerini alarak kapatabilirsiniz. Bunun için stajların tamamlanmış veya not verme tarihine kadar tamamlanacak olması gerekmektedir. 

Yaz döneminde açılan staj derslerinin sadece mezun durumda olan öğrencilerle sınırlandırılmasıyla ilgili düzenleme önümüzdeki sene yürürlüğe girecektir.

Dear friends,

As you know, there is a prerequisite of 160 ECTS credits for the graduation project. This requirement has been established without including the credits from internship courses. Currently, we do not have a regulation that prevents students from previous classes from enrolling in the internship courses offered during the summer term for graduating students. Therefore, you can make up for your credit shortfall by taking these internship courses. For this, the internships must be completed or will be completed by the grading deadline.

The regulation limiting the internship courses offered in the summer term to only graduating students will come into effect next year.


07.06.2024 - Yaz Stajları Hakkında Güncelleme / Update on Summer Internship Program

English Below!

Değerli Öğrencilerimiz,

Mühendislik Fakültesi Eğitim Komisyonu'nun 31.05.2024 tarihli ve 7 sayılı toplantısının 3 numaralı kararı doğrultusunda, yaz stajı gün sayılarında değişiklik yapılmıştır. Buna göre:

IE 197 - Summer Training I stajının gün sayısı 20 gün olarak,
IE 297 - Summer Training II ve IE 397 - Summer Training III stajlarının gün sayısı ise 30 gün olarak güncellenmiştir.
Bu değişikliklerin tüm öğrencilerimize hayırlı olmasını diler, başarılı bir staj dönemi geçirmenizi temenni ederiz.

---------------------

Dear Students,

In accordance with the 3rd decision of the Engineering Faculty Education Committee's meeting held on 31.05.2024 (Meeting No: 7), the duration of summer internships has been updated as follows:

The duration of IE 197 - Summer Training I has been set to 20 days.
The duration of IE 297 - Summer Training II and IE 397 - Summer Training III has been set to 30 days.
We wish all our students a successful internship period and hope these changes bring positive outcomes.


03.06.2024 - Lisansüstü Mülakatları - Graduate Interviews

English Below!

Bölümümüz lisansüstü mülakatları 6 Haziran Perşembe günü saat 10.00 itibariyle başlayacaktır. Katılım sağlamak isteyen ilgililerin bilgilerine sunarız. 

-------------------

Our department's graduate interviews will begin on Thursday, June 6th at 10:00. We would like to inform those who wish to participate.


04.03.2024 - THK Üniversitesi Makine Öğrenmesi Eğitimi

Değerli öğrenciler,

Türk Hava Kurumu Üniversitesi Bilgi Toplumu Uygulama ve Araştırma Merkezi, Miuul eğitim platformu ve ISACASheLeadsTech iş birliğiyle 1000 kadına teknoloji alanındaki kariyerlerini başlatmak veya yeniden canlandırmak için ihtiyaç duydukları becerileri kazandırmak amacıyla, 8 Mart - 2 Mayıs 2024 tarihleri arasında 6 hafta sürecek ücretsiz hibrit Makine Öğrenmesi Kampı düzenlenecektir.

Üniversitemizin 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören veya lisans, yüksek lisans mezunu kız öğrencilerimiz için, katılımcıların öğrenme süreci kapsamında sunulacak materyallere erişiminin yanı sıra kendilerine farklı ulusal ve uluslararası firmalarda deneyime sahip mentorların desteğinin de sağlanacağı bu kampta, bir makine öğrenmesi projesinin tüm geliştirme aşamaları ele alınacaktır.

Başvurular 5 Mart 2024 tarihine kadar  https://form.jotform.com/Miuul_/HerDataCamp linki üzerinden yapılacak olup, eğitim sonunda programı başarıyla tamamlayan katılımcılara sertifika verilecektir.


28.02.2024 - Zorunlu Stajlar Hakkında - Mandatory Internships

English Below!

Değerli Öğrenciler,

Üniversitemizin tabii olduğu üst yönetmelik olan "YÜKSEKÖĞRETİMDE UYGULAMALI EĞİTİMLER ÇERÇEVE YÖNETMELİĞİ" kapsamında, zorunlu stajlarınızla ilgili önemli bir duyurumuz bulunmaktadır. Aşağıda belirtilen maddeler doğrultusunda, stajlarınızın yapılması ve ilgili evrakların teslim edilmesiyle ilgili bazı hususları sizlerle paylaşmak istiyoruz:

MADDE 13 – (1) Stajların yarıyıl veya yaz tatiline rastlayan aylarda yapılması esastır. Ancak aşağıda belirtilen stajların yarıyıl veya yaz tatiline rastlayan aylarda yapılmadığı durumlarda staj ile birlikte eğitim ve öğretim faaliyetleri devam eder, öğrencinin dersinin veya sınavının olduğu günlerde staj yaptırılamaz:

a) İlgili programın veya işletme koşullarının uygun olmaması durumunda bu süreler dışında ve eğitim ve öğretimi aksatmamak şartıyla staj yaptırılabilir.

b) Öğrenci bütün derslerini tamamlamış ancak stajını henüz tamamlayamamış ise stajını herhangi bir ayda yapabilir.

c) Staj, aynı süreli ve haftalık üç günden az olmamak şartıyla eğitim ve öğretim dönemi, yaz okulu ve genel sınav dönemlerinde de yaptırılabilir.

Bu bağlamda, öğrencilerimiz haftada en az üç gün olmak kaydıyla zorunlu stajlarını dönem içinde de yapma imkanına sahiptirler. Ancak staj yapabilmeniz için haftalık ders programınızda en az üç günün tamamen boş olması gerekmektedir. Ayrıca, dönem içinde staj yapacak öğrencilerimizden, stajın tamamlanmasını takiben rapor, sunum ve değerlendirme formlarını staj bitiminden en geç bir hafta içinde teslim etmeleri beklenmektedir.

Bu duyuruyu dikkate alarak staj sürecinizde gerekli düzenlemeleri yapmanız önemlidir. Ayrıca, bölüm içinde "Staj Yönergesi" hazırlığımız devam etmektedir ve bu kapsamda belirtilen ifadeler orada da yer alacaktır.

Stajlarınızın başarılı ve verimli bir şekilde tamamlanmasını temenni ederiz.

-------

Dear Students,

We have an important announcement regarding your mandatory internships in accordance with the "REGULATION ON PRACTICAL TRAININGS IN HIGHER EDUCATION," which is a regulation prepared by the Higher Education Council (YÖK) and applies to our university. We would like to share with you some important points regarding the completion of your internships and the submission of related documents:

ARTICLE 13 - (1) Internships are primarily conducted during the semester break or summer vacation. However, in cases where the following internships cannot be carried out during the semester break or summer vacation, educational activities continue alongside the internship, and no internships are allowed on days when students have classes or exams:

a) If the relevant program or business conditions are not suitable, internships may be conducted outside of these periods, provided that they do not disrupt education.

b) If a student has completed all their courses but has not yet completed their internship, they may complete their internship in any month.

c) Internships can also be conducted during the academic term, summer school, and general exam periods, provided that they are of the same duration and last for a minimum of three days per week.

In this context, students have the opportunity to complete their mandatory internships during the semester, as long as they fulfill the requirement of a minimum of three days per week. However, in order to be able to undertake an internship during the semester, it is necessary for at least three days of the weekly class schedule to be completely empty. Additionally, students who will be undertaking internships during the semester are required to submit their reports, presentations, and evaluation forms within one week after the completion of their internship.

Please take this announcement into consideration and make the necessary arrangements for your internship process. Furthermore, we would like to inform you that we are currently preparing the "Internship Directive" within the department, and the aforementioned statements will also be included in that document.

We wish you a successful and productive internship experience.


13.02.2024 - 2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI DERS PROGRAMI / 2023-2024 SPRING SEMESTER SCHEDULE

English Below!

Değerli öğrenciler,

2023-2024 Bahar Yarıyılı Ders Programı yayınlanmıştır. Ders programına https://calendars.agu.edu.tr/timetable adresinden ulaşabilirsiniz.

Başarılı bir dönem dileriz. 

-------

Dear students,

The 2023-2024 Spring Semester Course Schedule has been published. You can access the schedule at https://calendars.agu.edu.tr/timetable.

We wish you a successful semester.


12.02.2024 - 2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI “DİGİTAL LEARNİNG PLATFORM” DERSLERİ DUYURUSU

English Below!

Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) tarafından, Avrupa Yükseköğretim alanında yaşanan gelişmelerle eşgüdümlü olarak Türk Yükseköğretim Sistemi'nde mikro yeterlikler çerçevesinin tesisi, geliştirilmesi ve uygulanmasına ilişkin politika ve mevzuat altyapısının oluşturulmasına yönelik çalışmaların Yükseköğretim Kurulu bünyesinde yürütüldüğü ve çalışmalar sonunda yükseköğretim kurumları ile paylaşılacağı ve yükseköğretim kurumlarının söz konusu çalışma tamamlandıktan sonra düzenleme yapmaları istenmiştir.

Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) 02.02.2024 tarih ve 83415 sayılı yazısı ile de, “2023-2024 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılı dahil olmak üzere yükseköğretim kurumlarının, YÖK tarafından yapılan  protokol  kapsamında olmayan resmi veya özel kurum ve kuruluşlar ile işbirliği yaparak yükseköğretim kurumu dışından ders alınmasına izin vermemesi, bu şekilde belirlenmiş dersler olması halinde söz konusu derslerin 2023-2024 eğitim-öğretim dönemi dahil olmak üzere müfredattan çıkarılması” bildirilmiştir.

Bu nedenle Üniversitemizde 2023-2024 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında planlanmış “Digital Learning Platform” dersleri YÖK tarafından verilecek ikinci bir talimata kadar durdurulmuştur.

 

12.02.2024 -  ANNOUNCEMENT REGARDING "DIGITAL LEARNING PLATFORM" COURSES for 2023-2024 ACADEMIC YEAR SPRING SEMESTER

The efforts to establish, develop, and implement the framework of micro-competencies in the Turkish Higher Education System, in coordination with the developments in the European Higher Education area, are being carried out by the Council of Higher Education (YÖK- CoHE). These activities are aimed at creating the policy and regulatory infrastructure, and upon completion, the results will be shared with higher education institutions. Subsequently, these institutions will be requested to make adjustments after the completion of the said work.

With its official letter dated 02.02.2024 and numbered 83415, Council of Higher Education (YÖK-CoHE) declared that “Including the academic year 2023-2024 Spring semester, higher education institutions are not allowed to collaborate with public or private institutions and organizations outside the scope of the protocol established by CoHE to receive courses. In case of any such courses, they are required to be removed from the curriculum, including the 2023-2024 academic year.”

For this reason, the "Digital Learning Platform" courses planned for the spring semester of the 2023-2024 academic year at our University have been suspended until a second instruction to be given by YÖK.


05.02.2024 - IEX Ders Kaydı / IEX Course Enrollment

English Below!

Değerli öğrenciler,

2023 - 2024 Yılı Bahar döneminde IEX kurslarına kaydolmak isteyenlerin dilekçelerini ilgili formatı (https://ie.agu.edu.tr/uploads/FORMLAR/IEXPetition.docx) kullanarak 12.02.24 tarihine kadar fulya.uslucan@agu.edu.tr ve seyma.bekli@agu.edu.tr adreslerine göndermeleri gerekmektedir. 
Not: Alınmak istenilen kursun halihazırda üniversitemiz tarafından sunulan herhangi bir kursa benzememesini gerekmektedir.

-------

Dear students,

Those who want to enroll in IEX courses in the 2023 - 2024 Spring semester must send their petitions to fulya.uslucan@agu.edu.tr and seyma.bekli@agu.edu.tr using the relevant format (https://ie.agu.edu.tr/uploads/FORMLAR/IEXPetition.docx) until 12.02.24.
Note: The course you wish to take must not be similar to any course currently offered by our university.


28.12.2023 - Güncel Ön Koşul Zinciri / Updated Prerequsites Chain

English Below!

Değerli öğrenciler,

Güncel ön koşul zincirine aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz. 

https://ie.agu.edu.tr/oen-kosul-zinciri

Dear students,

You can access the updated prerequisite chain from the link below.

https://ie.agu.edu.tr/oen-kosul-zinciri


11.10.2023 - Staj Rapor ve Sunum Teslimleri / Submission of Internship Reports and Presentations

English Below!

Değerli öğrenciler,

Zorunlu yaz stajı rapor ve sunum son teslim tarihi 23 Ekim Pazartesi saat 23.59 olarak belirlenmiştir.

Lütfen staj raporu ve sunumu için hazırlanan değerlendirme puanlama cetvelini dikkatlice inceleyiniz, bu cetvel her iki bileşen için beklentileri açıklamaktadır.

Ayrıca, rapor ve sunum videosunu aşağıda verilen form bağlantısını kullanarak yüklemeniz gerektiğini unutmayınız. Sunum videosunu hem ilgili forma hem de YouTube ortamına yüklemeniz gerekmektedir. Tüm değerlendirmeler elektronik olarak yapılacaktır, bu sebeple lütfen staj raporunun basılı bir kopyasını getirmeyiniz.

Sunum videoları için 6 dakikalık süre sınırı bulunmaktadır. Bu süreye titizlikle uymanız gerekmektedir, 6 dakikayı aşan videolardan puan kesintisi yapılacağını biliniz.

Başarılar!

Form Bağlantısı: https://forms.office.com/r/KwpzTCsz0z

Staj Program Kılavuzu ve Puanlama Cetveli: https://ie.agu.edu.tr/uploads/files/IE%20Internship%20Program%20Guide.pdf 

 

Dear students,

The deadline for submission of the compulsory summer internship report and presentation is Monday, October 23rd at 23:59.

Please carefully review the evaluation rubric for the internship report and presentation, which explains the expectations for both components.

Also, please note that you need to upload the report and presentation video using the form link provided below. The presentation video should be uploaded both on the form and on YouTube. All evaluations will be done electronically, so please do NOT bring a hard copy of the internship report.

There is a 6-minute time limit for presentation videos. You must strictly adhere to this time limit, please be aware that videos exceeding 6 minutes will be deducted points.

Good luck!

Form Link: https://forms.office.com/r/KwpzTCsz0z

Internship Program Guide and Rubric: https://ie.agu.edu.tr/uploads/files/IE%20Internship%20Program%20Guide.pdf